Ruim 6 jaar service en kwaliteit

Gratis verzending   Passen bij afhalen mogelijk   Binnen 24 uur verzonden   14 dagen omruilgarantie

Waist Training tips

1. Niet wassen in de wasmachine. Als je van plan bent om je korset te wassen, was dan nooit het korset in de wasmachine. Het korset bevat namelijk stalen baleinen die stuk kunnen gaan en het korset zal sneller gaan slijten. Gebruik een zachte vaatdoek (geen spons), dep het in een beetje warm water met eventueel een beetje kleding/textielspray en maak je korset ermee schoon.

Zorg ervoor dat je het korset volledig laat opdrogen (hang het over een stoel of de stang van een douchegordijn bijvoorbeeld) voordat je het korset weer gaat dragen of opbergt in de kast.

2. Doe het rustig aan. Een langzame en gestage integratie van het korset in je levensstijl zal meer kans maken op de lange termijn in tegenstelling dat je het tot een tijdelijke obsessie maakt. 

Draag, in het begin van je training, het korset de eerste paar weken voor een paar uur; begin niet te strak en verhoog het geleidelijk vanaf daar naar maximaal 8 uur per dag. Denk bij jezelf: Ik heb alle tijd van de wereld. Het lichaam accepteert veranderingen veel gracieuzer als het ontspannen is, teveel benadrukken in het begin doet meer kwaad dan goed - zowel voor je lichaam als voor het kledingstuk.

3. Doe het korset soms af. Ik begrijp dat er mensen zijn die zoveel van hun korsetten houden dat ze deze nooit meer af willen doen, zelfs niet om te slapen, maar er zijn minstens twee dagelijkse gelegenheden waarbij je absoluut je korset moet verwijderen: om te douchen en voordat je naar bed gaat om te slapen. Je lichaam heeft namelijk ook rust nodig en je voorkomt slijtage aan het korset.

 

4. Wees geduldig. Iedereen is anders en niet iedereen is hetzelfde. De voortgang van de hervorming van het lichaam door een waist training is sterk afhankelijk van: de kerndichtheid van het individu, de afstand tussen de bovenzijde van het bekken en de ribbenkast, de flexibiliteit van het kraakbeen, de kwaliteit en de vorm van de gebruikte kledingstukken en de consistentie van het dragen. Men zou echter in veel gevallen na zes maanden trainen verschil moeten merken zonder korset. Wees geduldig met jezelf en besef dat een niet-chirurgische lichaamverandering een serieuze tijd vraagt. Stel jezelf de vraag: wil ik iets bereiken op de lange termijn?

5. Bereid je voor op aandacht.  Of je het nu zichtbaar en trots draagt of onder je kleding, het is heel waarschijnlijk dat je op een gegeven moment wordt benaderd en opmerkingen krijgt over je korset. Soms heel vriendelijk, soms onaardig, soms jaloers, en soms verontwaardigd - ik weet zeker dat ik het allemaal gehoord heb. Mijn advies is om je beste beentje voor te zetten en te laten zien dat je een echte dame bent. Voor mij is dat direct, beleefd en zonder ongein.

Een vraag die je zeker kunt verwachten is: "Waarom draag je een korset?" Of je ervoor kiest om de onderzoeker te beantwoorden is jouw keuze, maar het antwoord op een, veelgestelde vraag zal je geest, hoe dan ook, articuleren.

6. Concurreer niet met jezelf of met anderen. Niemand houdt van een zelfingenomen persoon, vooral als het gaat om lichaamsproblemen en als je jezelf tot je ergste vijand maakt, wie blijft er dan nog over? Focus je niet teveel op altijd maar die vorige metingen of je zult gek worden van angst. Vergeet niet dat het lichaam een natuurlijke cyclus heeft!

7. Geniet van het avontuur! Korset training of waist training gaat over de liefde voor het avontuur. Vergeet niet boven alles naar je lichaam te luisteren, gezond eten, sporten en vooral plezier te hebben en goed voor jezelf te zijn!