Wat is waist training?

Wat is waist training?

Met sterren zoals Kim Kardashian die zo enthousiast is over de effecten ervan en dit zelfs op Instagram post. Deze manier van trainen is een populaire trend op het gebied van het trainen van je taille geworden. Maar wat is het en hoe werkt het?

>> Bekijk hier alle waist trainers in de webshop XBF.nl - Gratis verzending


 

Wat is het idee achter de waist training?

Het doel van de waist training is om te proberen het gebied tussen de heupen en de ribbenkast (taille) in vorm te krijgen door de voorste, onderste en schuine buikspieren te trainen. Het idee is om deze spieren te versterken om een plattere buik te krijgen en een meer slank, gevormd, taille te creëren.

Welke voordelen biedt het dragen van het korset?

Er zijn twee typen korsetten: de eerste is voor ondersteuning en wordt vaak gedragen na een zwangerschap of bij mensen die problemen met de rug hebben. De tweede wordt gebruikt tijdens trainingen om de lichaamstemperatuur te verhogen, waardoor je meer zweet en het gevoel krijgt alsof je extra vet verbrandt. Het korset dat wordt gebruikt door Kim Kardashian is een combinatie van deze twee; het helpt haar bij het trainen en op hetzelfde moment verbetert het haar stabiliteit door het geven van extra ondersteuning.
 

Wat kun je bereiken met waist training?

Het idee van waist training is om een zandlopervorm te krijgen. Uiteraard kun je de grootte van je heupen niet veranderen, maar met de juiste training kun je de love handles en de extra lagen vet rondom je taille verminderen om begerenswaardige rondingen te krijgen.
 

Welke oefeningen zullen voor de beste resultaten zorgen?

Waist training is naast het dragen van het korset een combinatie van gezonde voeding, sporten, je lichaam rust geven en discipline hebben. Dit kan allemaal per persoon erg verschillen.
 

Waist training tips:

  • Geef je lichaam de tijd om te wennen aan het korset. Begin eerst met een aantal uur per dag het korset te dragen en bouw dit geleidelijk op naar 8 uur per dag.
  • De beste training begint niet altijd in de sportschool. Je zult nooit een mager, gebeeldhouwd lichaam bereiken als je junk food eet, dus de eerste stap moet altijd zijn om je dieet te verbeteren en ervoor zorgen dat je veel voedingsrijk voedsel eet.
  • Als je zwaarlijvig bent of niet fit moet je een aantal hoge intensiteit cardiolessen nemen voordat je begint met waist training. Het is de sleutel om zoveel mogelijk overtollig lichaamsvet kwijt te raken, anders moet je spieren versterken die zijn verborgen onder lagen van vet.
  • Aan de andere kant, als je regelmatig naar de sportschool gaat en over het algemeen gezond en atletisch bent, maar er nog steeds niet in slaagt om resultaten te bereiken zou het kunnen betekenen dat je een pauze moet nemen. Mensen die regelmatig trainen merken vaak dat hun lichaam een bepaalde spanningstoestand heeft, wat zorgt voor de overproductie van cortisonen die op hun beurt een laag vet rond de taille kunnen veroorzaken. Neem yogales, krijg een massage en laat je lichaam rusten en de chemische balans herstellen om echte resultaten van je training te kunnen zien.