Hoe kun je je waist trainer het beste aan doen?

  • Geplaatst op

De eerste keer is zeker het moeilijkste. Als je denkt dat je waist trainer te klein is of als je niet zeker weet hoe je hem aan moet doen kun je onderstaande instructies volgen.
 

De waist trainer heeft 3 rijen met haak-en-oogsluitingen, zodat je de maat kunt aanpassen als je vooruitgang boekt. De waist trainer moet worden gedragen onder je kleding om warmte en zweet te stimuleren. Beginop op de rij waar je je het comfortabelst bij voelt (meestal is dit de eerste, de meest losse rij).
 

Als je je waist trainer wilt aantrekken, moet je hem om je middel heen slaan, met de onderkant van je waist trainer boven je buik of het gebied dat het meest uitsteekt naar buiten. De haken moeten aan de rechterkant zitten en de ogen aan de linkerkant. Je buik inhouden helpt.
 

Begin het eerste met de onderste haak. Pak de trainer aan de onderkant vast (een hand aan elke kant) en overlap de twee kanten totdat je de onderste haak kunt vastmaken. Houd in gedachten dat de waist trainer een beetje meerekt. Maak je op dit punt geen zorgen over waar de waist trainer zit – je zult het in de volgende stap naar beneden trekken.

 

Na het vastmaken van de onderste haak, trek je de waist trainer iets naar beneden over je buik. Beweeg je handen om de waist trainer goed om je middel te krijgen en maak de volgende haak vanaf de onderkant vast. Werk geleidelijk aan omhoog en maak de rest van de haken dicht en trek de trainer naar beneden, als dit nodig is, om het juist te positioneren. Het kan gebeuren dat een deel van de haken losspringt als je naar boven werkt - gewoon opnieuw vastmaken.
 

Werk langzaam omhoog totdat je bij de bovenste haken komt. Pak de waist trainer aan beide zijden vast, terwijl je de laatste haak vastmaakt. Pas je waist trainer zo aan, zodat het rechtgetrokken zit over de gehele lengte van je romp.
 

Eenmaal voltooid, ben je klaar om aan de dag te beginnen terwijl de waist trainer zijn werk zal doen. Draag het tijdens het sporten voor de beste resultaten omdat het zich concentreert op de kern van je buik en de thermische activiteit stimuleert.